loading...
* * * انديشه * * *
انديشه بازدید : 189 چهارشنبه 31 خرداد 1391 نظرات (1)

حمید داودآبادی، در کتاب جدید خود باعنوان «سید عزیز»، که به گفت‌وگوهای او با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، و شرح زندگی و ناگفته‌های او پرداخته، وقتی از او درباره‌ اینکه «آیا در دوران مبارزاتش بازداشت شده یا نه» سؤال کرد، با این پاسخ جالب وی روبه‌رو شد: «در هیچ‌جایی بازداشت نشده‌ام، جز یک‌جا که اگر بگویم شگفت‌زده می‌شوید؛ ایران! آن ‌هم بعد از پیروزی انقلاب و در جمهوری اسلامی!  ماجرا از این قرار بود که در سال ۱۳۶۱ تصمیم گرفتم به قم بروم. بدون خانواده و به‌تنهایی راه افتادم. در هواپیما چندنفر لبنانی بودیم. وارد فرودگاه مهرآباد که شدم، مسئول امنیتی فرودگاه که برای بازرسی ما ایستاده بود، گردن‌بند طلا به گردنش بود و ریشش را هم تراشیده بود. کسانی که بی‌حجاب بودند یا ریش‌شان را تراشیده بودند، به‌سادگی رد شدند؛ اما من را که با لباس روحانی بودم و چندنفر دیگر که ریش داشتند، در کناری نگه‌داشتند و اجازه‌ رفتن ندادند! به‌همین ترتیب تا نیمه‌شب در فرودگاه معطل شدیم. نیمه‌شب، ماشینی آمد و ما را به بازداشتگاهی برد که زیر نظر «اطلاعات نخست‌وزیری ایران» (نخست‌وزیری میرحسین موسوی) بود و شخصی آمد و چندساعت از من بازجویی کرد: بعد از گذشت دو روز از بازداشتم، پس از عذرخواهی بازجو، آزاد شدم! آن دو روز خیلی به من سخت گذشت. گاهی به این فکر می‌کنم که در تمام عمرم در زندان یا بازداشت نبوده‌ام؛ اما در جمهوری اسلامی بازداشت شده‌ام.»
   در اوایل دهه‌ ۶۰ و هنگام نخست‌وزیری «میرحسین موسوی»، وزارت اطلاعات هنوز تأسیس نشده بود و امور امنیتی و اطلاعاتی کشور، در واحدی با عنوان «اطلاعات نخست‌وزیری» با مسئولیت «خسرو قنبری تهرانی» و «سعید حجاریان» انجام می‌شد. ظاهراً این افراد که از فعالیت‌های سپاه پاسداران ناراحت بودند، برای پی‌بردن به اطلاعات و فعالیت‌های نیروهای مرتبط با سپاه، دست به این اقدام زده‌اند.

انديشه بازدید : 165 دوشنبه 29 خرداد 1391 نظرات (0)

خبرها از آبروریزی امسال سینمای ایران در جشنواره کن در نمایش فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» حکایت دارد. این فیلم که- تولید مشترک ایران و فرانسه و تنها نماینده‌ سینمای ایران در بخش جنبی دو هفته کارگردانان شصت‌وپنجمین دوره جشنواره کن بود، به‌قدری در ترسیم عرصه دفاع مقدس و خانواده شهدا – همان‌ها که به فرموده امام شهدا چشم و چراغ این ملتند- مغرضانه عمل کرده بود که سینماگران نشان‌دار حامی فرقه سبز هم بعد از دیدن این فیلم در جشنواره کن، مات‌ومبهوت مانده بودند.

انديشه بازدید : 152 جمعه 26 خرداد 1391 نظرات (1)

موضع پیش‌بینی نشده ایران در گفت‌وگوهای بغداد، برنامه و بازی 1+5 را به هم زد و آن‌ها را در تنگنای جدی قرار داد به‌نحوی که اختیار تصمیم‌گیری را از آن‌ها سلب کرد و آن‌ها نتوانستند در برابر موضع و پیشنهاد ایران واکنش نشان دهند. نحوه ورود ایران به بحث برای آن‌ها آنقدر غیرمترقبه بود و با تصورات آن‌ها فاصله داشت که حتی در تماس با مسئولان ارشدشان هم نمی‌توانستند به تصمیم برسند؛ از این‌رو

انديشه بازدید : 184 جمعه 26 خرداد 1391 نظرات (0)

همزمان با كم‌شدن بینندگان شبكه «الجزیره» و تبدیل آن به ابزار دستگاه دیپلماسی قطر و رژیم صهیونیستی، شبكه تلویزیونی «المیادین» كه رویكردی حرفه‌ای و مثبت به موضوع محور مقاومت در منطقه، بیداری اسلامی و قیام ملت‌های مسلمان دارد، طی روزهای آینده، بی‌سروصدا، پخش برنامه‌های خود را از لبنان آغاز می‌كند.
    «غسان بن جدو» خبرنگار لبنانی تونسی‌تبار شبكه الجزیره كه به علت تبدیل شدن شبكه خبری الجزیره به ابزار دست قدرت‌های بزرگ دنیا از این شبكه استفعا داد، هم‌اكنون ریاست شورای اداری این شبكه را برعهده دارد. شبكه «المیادین» درصدد استفاده نكردن از واژه «اسرائیل» است و بر عدم حضور مهمانان رژیم صهیونیستی در این شبكه تأكید دارد؛ چراكه عادی‌سازی فرهنگی و اطلاع‌رسانی با این رژیم را كه بسیاری از شبكه‌های عربی به‌دنبال آن هستند، رد می‌كند.
  شبكه المیادین، شعار «واقعیت آن‌گونه كه هست» را شعار اصلی خود انتخاب كرده و تأكید می‌كند كه نام این شبكه نیز از میدان التحریر و سایر میدان‌های عربی كه خاستگاه بیداری اسلامی و انقلاب‌های مردمی‌ا‌ند، گرفته شده است. مركز اصلی این شبكه در بیروت خواهد بود و البته دفترهایی را در پایتخت‌های كشورهای دیگر ازجمله آمریكا، ایران، فرانسه، چین، مصر، تونس، روسیه، تركیه و سوریه خواهد داشت.

انديشه بازدید : 149 جمعه 26 خرداد 1391 نظرات (0)

اخیراً کتابی با نام «تکیه‌گاه» درباره تحلیل نقش سیاسی خانواده هاشمی در فتنه 88 وارد بازار نشر شد. سایت مرکز اسناد در معرفی این کتاب نوشته است: «جریان فتنه 1388 دارای ابعاد و زوایای مختلفِ آشکار و پنهانی است که برای درک نحوه‌ شکل‌گیری آن باید به جناح‌بندی‌هاي سیاسی بعد از انقلاب اسلامی و مشی برخی شخصیت‌هاي نظام در طول دوران تصدی سمت‌هاي مختلف توجه نمود. انتخابات دوره‌ دهم ریاست‌جمهوری عرصه‌ای برای رقابت دوباره هاشمی با احمدی‌نژاد شد؛ اما این بار هاشمی خود در صحنه نبود، ولی رقبای احمدی‌نژاد را حمایت می‌کرد که پرچم «نه احمدی‌‌نژاد» را برافراشته بودند. هوشیاری ملت در روز 22 خرداد نتیجه انتخابات را رقم زد؛ اما رقیبان احمدی‌نژاد به جای تبریک، «تقلب» در انتخابات را القا کردند که باعث بروز فتنه‌ بزرگی شد. هاشمی که پیش از انتخابات از میرحسین موسوی حمایت می‌کرد، بعد از انتخابات نیز با مواضع غیرشفاف خود باعث جری‌شدن فتنه‌گران شد و خانواده وی نیز فتنه را مدیریت کردند. این اثر به عملکرد هاشمی در انتخابات نهم و دهم ریاست‌جمهوری پرداخته و با نقل انبوهی از مدارک و مستندات، نحوه‌ سلوک هاشمی را با دولت نهم و جریان انتخابات دهم روشن می‌سازد.» کتاب تکیه‌گاه مشتمل بر پیشگفتار، مقدمه و یازده فصل، ضمائم، تصاویر و نمایه است.

انديشه بازدید : 334 شنبه 20 خرداد 1391 نظرات (1)

كروبي

این روزها عافیت‌طلبی و اعتصاب غذاهای‌های دروغین و ظاهری مجرمان امنیتی حامی فتنه سبز که با انگیزه جلب افکار عمومی به خود صورت می‌گیرد آنقدر تابلو و نخ‌نما شده که اعتراض کاربران سایت بالاترین و ضدانقلاب خارجی حامی این جریان شکست‌خورده را نیز در آورده است. به‌طوری که یکی از کابران سایت بالاترین اخیراً و پس از انتشار عکس کروبی و پسرش در فضای مجازی نوشت: «تا به حال شنیده بودیم کسانی که دست به اعتصاب غذا می‌زنند یا درحبس خانگی هستند، به‌خاطر شرایط جسمی و روحی بدی که دارند، معمولاً «لاغرتر» و «نحیف‌تر» به‌نظر می‌رسند. لااقل در دو مورد در این زمینه استثنا وجود دارد یکی «دکتر مهدی خزعلی» است که با آن اعتصاب غذای حماسی که می‌خواست رکورد «بابی سندز» را بشکند، وقتی عکس‌هایش منتشر شد از روز اول چاق‌تر و تپل‌تر به‌نظر می‌رسید. دیگری هم همین آقای «مهدی کروبی» خودمان که عکسش امروز منتشر شد و همین‌جا هم یک کپی از آن را می‌بینید. مرسی حبس خانگی[!]، «موسوی» را هم نمی‌دانم به چه روزی افتاده، ولی مثل اینکه به کروبی بد هم نمی‌گذرد؛ چون حاج آقا مثل اینکه مرغ و جوجه زیاد میل می‌کند و پیه و چربی اضافه‌اش از زیر لباسشان زده بیرون. نوش جان و گوارای وجود!»
   این کاربر سایت بالاترین در پایان می‌افزاید: «آقای کروبی آدرس اینجا که حبس خانگی هستید را به ما هم بدهید، بیاییم شاید دلی از عزا در بیاوریم .البته الآن فحش و ناسزاهای طرفدارانت در فضای مجازی با یک امتیاز منفی روانه اینجانب می‌شود! بگذار فحش‌ها و ناسزاها را بخورم بعداً خدمت می‌رسم. جهت تقویت مزاج دسر بعد از غذا فراموش نشود!»

انديشه بازدید : 160 جمعه 19 خرداد 1391 نظرات (0)

در آخرین ساعات شب گذشته، برخی از مردم شهرهای مختلف کشور، به پشت بام‌ها شتافتند تا تبلیغ دروغ و شرم‌آور نقش بستن نشان پپسی کولا بر روی ماه را مشاهده کنند، چیزی که از اساس وجود نداشت!
   گزارش‌ها حکایت از آن دارد که هزاران نفر از مردم، رأس ساعت 10 و نیم دیشب با حضور بر پشت بام‌ها، دقایق طولانی به ماه خیره شدند تا شاید تبلیغ پپسی را روی ماه ببینند! این در حالی است که گروهی از مردم، همان دقایق نخست، پشت بام را ترک کردند و به دروغ بودن این خبر، پی بردند؛ اما بسیاری نیز تا پاسی از نیمه‌شب، به ماه خیره شده بودند! نکته عجیب‌تر آنکه، گروهی دیگر با طرح این مسئله که «ایران با کشورهای غربی، تفاوت زمانی دارد» همچنان به ماه خیره شده‌ بودند!
   گفتنی است این شایعه که ابتدا توسط سایت‌های بی‌هویت و پس از آن توسط خبرگزاری ایسنا مخابره شد، با اعتراض گسترده مردمی مواجه شد که وقتشان را بیهوده صرف کردند!

انديشه بازدید : 153 جمعه 19 خرداد 1391 نظرات (0)

سایت ضدانقلابی خودنویس در تحلیلی سیاسی با عنوان «دوران امام» چه رنگی بود؟ با انتقاد از اصلاح‌طلبانی که این اصطلاح را رواج دادند، در قسمتی از این تحلیل آورده است: «این بخش از سیاسیون –اصلاح‌طلبان منتقد - ایران که خود زاییده جمهوری اسلامی هستند، برای مبارزه با بخش رسمی جمهوری اسلامی، اصطلاح «دوران طلایی امام» را خلق کردند و تلاش کردند خواسته‌های کنونی خود را در آن دوران بگنجانند و آن‌ها را به این وسیله مشروع و قانونی جلوه دهند.» این سایت در ادامه تحلیل خود با آوردن نام خاتمی، هاشمی و میرحسین موسوی به‌عنوان اصلاح‌طلبانی که با نظام مبارزه می‌کنند! تأکید می‌کند که این افراد «پیرو خط امام» بوده که به «زعم آن‌ها می‌شد با این روش هم «حکومت» را داشت و هم «مردم» را.»
   خودنویس در یادداشتش که بیشتر به طنز شباهت دارد، ضمن تعریف و تمجید از خاتمی و موسوی، به‌دلیل استفاده از عبارات «دوران طلایی امام» و «خط امام» به آن‌ها انتقاد کرده است!
   نقد هتاکانه یادداشت‌نویس خودنویس به خاتمی در این بازه زمانی و تکرار کلیشه‌ای وابستگی وی به خط امام(ره) و پیروی از امام خمینی(ره) ضمن ایجاد نوعی دلسوزی برای خاتمی، در ذهن مخاطب، نزدیکی او به امام(ره) را تداعی می‌کند. به‌نظر می‌رسد این تحلیل سایت ضد انقلاب، شگرد نخ‌نماشده‌ای برای بازگرداندن سران فتنه و اصلاح‌طلبان تابلودار به دایره نظام و چسباندن برچسب ویژه خط امامی به محمد خاتمی به‌عنوان رهبر اصلاح‌طلبان باشد.

انديشه بازدید : 165 سه شنبه 16 خرداد 1391 نظرات (0)

رسانه‌های بین‌المللی به‌صورت گسترده سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را بازتاب دادند که به برخی از این بازتاب‌ها به اختصار و تیتروار اشاره می‌شود.
   * بی‌بی‌سی: «آیت‌الله خامنه‌ای: غربی‌ها در مورد برنامه اتمی ایران دروغ می‌گویند.»
   * خبرگزاری رویترز: «مسئله هسته‌ای ایران در رأس تحولات جهان قرار گرفته و آنان مغرضانه از عبارت سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنند تا توجه‌ها را از مشکلات داخلی آمریکا و اروپا منحرف کنند.»
   * ترندنیوز: «آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی خود که از تلویزیون ایران پخش می‌شد، گفت که تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل و تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا بر ایران تأثیر نمی‌گذارد.»
   * خبرگزاری آلمان: «رهبر ایران تأکید کرد که قدرت‌های جهانی از ایران هسته‌ای هراس دارند؛ اما آن‌ها باید از ایران اسلامی هراس داشته باشند که نه‌تنها در سی و سه سال گذشته بدون پشتیبانی آمریکا دوام آورده؛ بلکه در تمامی زمینه‌ها پیشرفت کرده است.»
   * آسوشیتدپرس: «رهبر عالی ایران می‌گوید که تحریم‌های غرب منجر به توقف پیشرفت‌های ایران نشده، بلکه نفرت از غرب را در قلوب مردم ایران عمیق‌تر می‌سازد.»
   * بلومبرگ: «رهبر ایران گفت: ایران می‌تواند بدون وابستگی پیشرفت کند. ایران اثبات کرده است یک ملت، بدون وابستگی به آمریکا یا قدرت‌های دیگر و حتی با دشمنی با آمریکا می‌تواند به پیشرفت‌های اصیل دست پیدا کند.»
   * بیزینس اسپکتیتر: «رهبر ایران در سخنرانی امروز ادعای غرب در مورد نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران را رد کرد و آن را دروغ خواند.»
   * شینهوا: «رهبر ایران: تحریم‌ها هیچ تأثیری بر ایران نداشته است بلکه سبب نفرت بیشتر مردم ایران از غرب شده است. آیت‌الله علی خامنه‌ای تحریم‌های غرب علیه ایران را بی‌تأثیر دانست.»
   * الجزیره: «آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران: سران رژیم صهیونیستی به‌خوبی می‌دانند که امروز بیش از هر زمان دیگری آسیب‌پذیر هستند و هر قدم کج و یا حرکت ناشایست آن‌ها، همانند صاعقه بر سر خودشان فرود خواهد آمد.»

انديشه بازدید : 276 یکشنبه 14 خرداد 1391 نظرات (0)

سالروز ولادت حضرت امام علی(ع)-آغاز ایام البیض(اعتكاف)

ـلاد با سعادت مولود كعبه امام علي(ع)بر شیعیان و همه محبان و رهپویان طریق علوی تبریك و تهنیت باد

مردي مي آيد از تبار نور، از تبار عاشقان و شوريدگان. مردي كه محمد (ص) از گل خنده هاي نگاه او نشاط مي يابد و ابوطالب در نيمه شب هاي بيداري دل، با او راز دل مي گويد و فاطمه بنت اسد باغ چشمانش را به روي او مي گشايد تا گل شادماني را آبشار لبخند او شكوفا كند. مردي كه طلوع مهرانگيز نگاهش ديگر بار حلاوت وصال و عشق را در چشمه لايزال به جان پاكان مي نوشاند و پياله حيات عاشقان از نگاهش لبريز مي شد. علی، فصيح ترين شعر حيات و زيباترين آواز آفرينش بود.

معبــود من!

به مسجد، سجده گاه عاشقان

و سر بر آستان نهادگان و خانه امن و آرامش تو آمده ام!

مكاني كه پروازها از آن سر گرفته

و محل نزول فرشتگان ومجمع عاشقان ومحفل كروبيان است.

بدان اميد آمده ام كه در كنار دوستان و مقربان قرار گيرم

تا شايد گوشه چشمت بر من گنه كار افتد.

 

اعتكاف پرورش جسم و جان است، انسان آمیزه ای است از این دو و نیازمند پرورش در ابعاد وجودی خود، انسان به دنبال سعادت و كمال است، روح انسان نیازمند نیایش است، مناجاتی شیرین و زیبا، هم كلامی موجودی ضعیف با منشأ قدرتها. از آغاز خلقت تا صحنه رستاخیز، راز و نیاز زیباترین هنر آدمی است.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 234
  • بازدید سال : 1,218
  • بازدید کلی : 22,062