loading...
* * * انديشه * * *
انديشه بازدید : 165 دوشنبه 29 خرداد 1391 نظرات (0)

خبرها از آبروریزی امسال سینمای ایران در جشنواره کن در نمایش فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» حکایت دارد. این فیلم که- تولید مشترک ایران و فرانسه و تنها نماینده‌ سینمای ایران در بخش جنبی دو هفته کارگردانان شصت‌وپنجمین دوره جشنواره کن بود، به‌قدری در ترسیم عرصه دفاع مقدس و خانواده شهدا – همان‌ها که به فرموده امام شهدا چشم و چراغ این ملتند- مغرضانه عمل کرده بود که سینماگران نشان‌دار حامی فرقه سبز هم بعد از دیدن این فیلم در جشنواره کن، مات‌ومبهوت مانده بودند.

انديشه بازدید : 165 سه شنبه 16 خرداد 1391 نظرات (0)

رسانه‌های بین‌المللی به‌صورت گسترده سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را بازتاب دادند که به برخی از این بازتاب‌ها به اختصار و تیتروار اشاره می‌شود.
   * بی‌بی‌سی: «آیت‌الله خامنه‌ای: غربی‌ها در مورد برنامه اتمی ایران دروغ می‌گویند.»
   * خبرگزاری رویترز: «مسئله هسته‌ای ایران در رأس تحولات جهان قرار گرفته و آنان مغرضانه از عبارت سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنند تا توجه‌ها را از مشکلات داخلی آمریکا و اروپا منحرف کنند.»
   * ترندنیوز: «آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی خود که از تلویزیون ایران پخش می‌شد، گفت که تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل و تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا بر ایران تأثیر نمی‌گذارد.»
   * خبرگزاری آلمان: «رهبر ایران تأکید کرد که قدرت‌های جهانی از ایران هسته‌ای هراس دارند؛ اما آن‌ها باید از ایران اسلامی هراس داشته باشند که نه‌تنها در سی و سه سال گذشته بدون پشتیبانی آمریکا دوام آورده؛ بلکه در تمامی زمینه‌ها پیشرفت کرده است.»
   * آسوشیتدپرس: «رهبر عالی ایران می‌گوید که تحریم‌های غرب منجر به توقف پیشرفت‌های ایران نشده، بلکه نفرت از غرب را در قلوب مردم ایران عمیق‌تر می‌سازد.»
   * بلومبرگ: «رهبر ایران گفت: ایران می‌تواند بدون وابستگی پیشرفت کند. ایران اثبات کرده است یک ملت، بدون وابستگی به آمریکا یا قدرت‌های دیگر و حتی با دشمنی با آمریکا می‌تواند به پیشرفت‌های اصیل دست پیدا کند.»
   * بیزینس اسپکتیتر: «رهبر ایران در سخنرانی امروز ادعای غرب در مورد نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران را رد کرد و آن را دروغ خواند.»
   * شینهوا: «رهبر ایران: تحریم‌ها هیچ تأثیری بر ایران نداشته است بلکه سبب نفرت بیشتر مردم ایران از غرب شده است. آیت‌الله علی خامنه‌ای تحریم‌های غرب علیه ایران را بی‌تأثیر دانست.»
   * الجزیره: «آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران: سران رژیم صهیونیستی به‌خوبی می‌دانند که امروز بیش از هر زمان دیگری آسیب‌پذیر هستند و هر قدم کج و یا حرکت ناشایست آن‌ها، همانند صاعقه بر سر خودشان فرود خواهد آمد.»

انديشه بازدید : 276 یکشنبه 14 خرداد 1391 نظرات (0)

سالروز ولادت حضرت امام علی(ع)-آغاز ایام البیض(اعتكاف)

ـلاد با سعادت مولود كعبه امام علي(ع)بر شیعیان و همه محبان و رهپویان طریق علوی تبریك و تهنیت باد

مردي مي آيد از تبار نور، از تبار عاشقان و شوريدگان. مردي كه محمد (ص) از گل خنده هاي نگاه او نشاط مي يابد و ابوطالب در نيمه شب هاي بيداري دل، با او راز دل مي گويد و فاطمه بنت اسد باغ چشمانش را به روي او مي گشايد تا گل شادماني را آبشار لبخند او شكوفا كند. مردي كه طلوع مهرانگيز نگاهش ديگر بار حلاوت وصال و عشق را در چشمه لايزال به جان پاكان مي نوشاند و پياله حيات عاشقان از نگاهش لبريز مي شد. علی، فصيح ترين شعر حيات و زيباترين آواز آفرينش بود.

معبــود من!

به مسجد، سجده گاه عاشقان

و سر بر آستان نهادگان و خانه امن و آرامش تو آمده ام!

مكاني كه پروازها از آن سر گرفته

و محل نزول فرشتگان ومجمع عاشقان ومحفل كروبيان است.

بدان اميد آمده ام كه در كنار دوستان و مقربان قرار گيرم

تا شايد گوشه چشمت بر من گنه كار افتد.

 

اعتكاف پرورش جسم و جان است، انسان آمیزه ای است از این دو و نیازمند پرورش در ابعاد وجودی خود، انسان به دنبال سعادت و كمال است، روح انسان نیازمند نیایش است، مناجاتی شیرین و زیبا، هم كلامی موجودی ضعیف با منشأ قدرتها. از آغاز خلقت تا صحنه رستاخیز، راز و نیاز زیباترین هنر آدمی است.

انديشه بازدید : 178 چهارشنبه 10 خرداد 1391 نظرات (1)

ماه رجب هفتمین ماه از ماههای قمری، ماهی بسیار شریف و از ماههای حرام است. رجب نام نهری است در بهشت که از عسل شیرین‌تر و از شیر سفیدتر است و هر کس در این ماه روزه دارد، از آن نهر آب می نوشد. به ماه رجب، رحب الأصب، یعنی ماه ریزش رحمت خداوند بر مردم نیز می‌گویند.
پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:«ماه رجب برای امت من «ماه استغفار» است. رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است. کسی که یک روز از ماه رجب را روزه گیرد، مستوجب خشنودی خداوند گردد، غضب الهی از او دور می‌گردد و دری از درهای جهنم به روی او بسته می‌شود.»

در حدیث دیگری آمده است که هر کس سه روز آن را روزه دارد بهشت بر او واجب گردد.
در ماه رجب دعاها و اعمال خاصی وارد است که مهمترین آنها « اعمال ایام البیض » (13 تا 15 ماه) و اعمال ام داوود و برنامه اعتکاف است.
این اعمال در کتاب شریف مفاتیح الجنان محدث قمی گردآوری شده است.
حوادث تاریخی و مذهبی بسیاری در ماه رجب روی داده است که در زیر به آن اشاره می‌شود:
ولادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام در سال 57، امام محمد تقی علیه السلام در سال 195، میلاد امام علی علیه السلام در کعبه، مبعث پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم، شهادت امام موسی بن جعفر علیه السلام در سال 182 و شهادت امام علی النقی علیه السلام در سال 254، وفات ابراهیم فرزند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در سال دهم هجرت، وفات ابوطالب علیه السلام در سال دهم بعثت، رحلت حضرت زینب (بنا به نقلی) و درگذشت ابن سکیت، در سال 244 قمری. 

انديشه بازدید : 227 شنبه 30 اردیبهشت 1391 نظرات (4)

بسم الله الرحمن الرحیم

 با توجه به هجمه بی خردان و اهل منکران انان که مصداق والضالین هستند بنده در حد توان ناچیزم به همراه دوستان اقدام به ساخت وبلاگ و دفاع از این شخصیت بزرگ اسلام حضرت اقا علی بن محمد نمودیم شاید اقدام ما کوچک باشد اما با به روز نگه داشتن وبلاگ و تبادل لینک حداقل صفحات وب ما در گوگل بالا رفته و جایگزین صفحات زشت انان خواهد شد ان شاء الله تعالی .
 
دوست من شما هم به عنوان یک شیعه خواهشمندم اگر میتوانید در این راستا مطلب نشر دهید اگر برایتان مقدور نیست با تبادل لینک ما را یاری کنید باشد خود اقا امام نقی علیه السلام برایتان جبران کنند این تنها وسیله ماست هرچند امثال شاهین نجفی سایتشان را هک کردیم اما حرکت اصلی ما انتشار شخصیت امام علیه السلام است
 
 منتظر حضورتان هستیم


نویسنده: حاج حسین [http://imamnaqi.blogfa.com]
 
انديشه بازدید : 301 دوشنبه 11 اردیبهشت 1391 نظرات (2)

 به مناسبت روز جهاني كار و كارگر

از هنگامي كه آدمي بر كره زمين پديد آمد، براي رفع نيازهاي خود نيازمند كوشش بود. زندگي انسان بر محور كار مي‌گردد و كار، تلاش انسان جهت حصول به هدف معين است. كليد گشايش هر استعدادي در درون  انسان كار است. كار بزرگ‌ترين و شايد زيربنايي‌ترين بخش زندگي انساني است. چرا كه از كار مي‌توان به جوهره دروني افراد  پي برد و وقتي اين جوهره‌هاي  دروني‌ آشكار شوند  و استعدادهاي بالقوه به منصه ظهور  برسند مي‌توان به وجود جامعه‌اي پويا اميدوار بود.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 245
  • بازدید سال : 1,229
  • بازدید کلی : 22,073